Wednesday, July 22, 2009

Nasi Lemak..Nasi Lemakkk..

jangan x tahu dah 2 hari aku telah bertukar menjadi seorang business woman... apa yang aku juall... aku jual nasi lemak kukus tuk bekpes.. jual kat opis, singget ja sebungkus..lauk ikan bilis dan telur.
Alhamdulillih banyak yang puji kata sedap... tapi kalau yang x ,makan pedas tu awas... sebab nasi yang aku jual ni memang pedasss...
la lupa plak nak amik gambaq nasiknya... boleh la tatapan luaran sajork..
petang2 aku cuma amik order... kalau sapa2 yang nak pagi esoknya aku bawak la...order untuk hari ini adalah 23 bungkus termasuk yang aku pnya sekali... Alhamdulillah hari sebelum tu 12 bungkus saja.. ada peningkatan...bagi aku agak memudahkan kepada semua orang x payah nak sggah tepi jalan nak beli bekpes pepagi..mai opis dah ada nasinya.. mungkin juga kena ngan selera semua orang...
sebenarnya aku cuma membantu kakak angkat aku kak ah namanya.. hubby dia plak keja satu company ngan aku.. dulu2 masa bujang aku selalu buat umah depa macam umah aku.. so masa ni la aku nak balas budi baik depa pada aku.. aku tolong depa jual, x payah bagi upah cuma kalau aku nak makan aku amik free je la.. tu pon bukan hari2 pon aku makan....kekadang jemu jugak asik2 nasi lemak ja...so aku akan teruskan berniaga nasi lemak ini...

2 comments:

Atiqah said...

good luck kak mila..wah teringat dlu2 umi cite die wat berniaga mse keje kat pjbt..one fine day tiqah akn ikut jejak langkah kak mila dan umi tiqah..insyaAllah..
erk..so far nasi lemak x pndai wat lg..karipap dh lepas dh..hehehe

mila said...

atiqah,
kak mila pon bukannya buat sendiri.. tolong kawan ja..