Tuesday, May 26, 2009

cerita ceritu.. sabtu & ahad..

sabtu
pagi yang indah kini telah tengah hari... alamak aku terlajak la tidoq, ari sabtu pagi eh... tengah hari aku terjaga sebab bunyi deringan hp aku... liza yang tepon untuk kejut aku bangun... dia kata 'dah pukul 11.00 cik kak oii.... bangun...', sebab kami ada date hari tu nak p kompl. bkt. jambul (a.k.a kbj) ada reja cikit..
mana la tak lajak malan tu aku tidoq kul 0400 pagi...ngeh..ngeh..ngeh...
dok ralit buat ni ha...

"hai, nama saya spongebob square pants..malu la tuan saya x buat baju kat saya..."

alamak..baju dia lupa buat la..dah nama pun spongebob square pants, dia x habaq pun pasai baju..tu yang aku lupa nak buat baju dia tu...ngeh..ngeh..ngeh...

berbalik citer hari sabtu ye anak2...

aku, liza & zilla... ditemani seorang hero..sapa lagi my akif la..., kami ke kbj. sampai ja perut minta di isi maklum la orang bangun lambat... p tingkat 1 makan... x ingat nama kedai la... yang pasti ada white coffee kat belakangnya... sedap jugak makan kat ctu..sapai ja makanan terus pelahap tak tgok kiri @ kanan...
ni la my friend... zila 'n' liza... maaf dua2 dah berpunya..
dah penat meronda bagai... balik singgah pantai q'bay lepak2 sat ja lepas dan renggangkan urat2 kaki yang penat sangat berjalan tadi...

muka akif yang sangat penat melayan karenah teh dan aunty nya bershopping...

balik dari ctu ada lagi agenda... p pasar malam bayan lepas aku beli lontong dan jagung untuk aku dan akif... liza & zilla dua2 orang makan laksa...
pas 2 depa hantaq aku balik...
liza kata balik nih akif mesti tidoq..tapi yang sebenaqnya...x tidoq pun..aii... penat la ngan budak bertuah ni sorang... dlm kul 1030 baru la dia tidoq...fuh lega...

aku sambung la kerja aku... kerja apa...??


keja apa lagi... hobi baru aku la...
ni antara felt yang aku ada...

aku x beli la yg size besaq beli yg kecik2 ja... tu pon beli ckit2 beli banyak2 kopak la poket aku...

ahad
macam biasa la hari cuti, tidoq kul 0500 a.m bangun kul 1030 jugak..
masak2 untuk hubby...
petang kluaq dgn liza lagi p pantai tanjung asam kat teluk kumbaq... niat nak bagi akif mandi tp...
rupa2nya anak aku takut tgok ombak... nangih2 x mau... hampeh tul...
dok lepak jap makan laksa dan.... balik....
gambaq x dak sbb ada dlm my sony digital camera... x leh upload.. takut computer ni bervirus....
jangan H1N1 sudah...








2 comments:

CT@mamaLuqmanTiara said...

amboi akif...leh tahan jugak no teman mama kamu meronggeng...

mila said...

ct.. akif tu lagi mila x tidoq lg tu la dia pon x mo tidoq.. kalau rpnda gurney memalam oppss pepagi lam kul 1 @ 2 am.. dia x heran pon..cerah ja mata dia...